آیینه کامیابی

آیینه کامیابی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

 

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما رابا آدرس kamyabi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.





قوانین دوست داشتن

 


 زندگي زوجين مانند يك بازي است كه مهره هاي آن دائم در حال جابه جايي هستند. در بهترين حالت آن دو نفر مانند چراغ مه شكن هستند و راه يكديگر را روشن مي كنند. همچنين نقاط ضعف هم را آشكار مي كنند كه موجب رشد دو طرف و پايداري علاقه مي شود امااين تعادل را چگونه مي توان حفظ كرد؟ خيلي ساده و با رعايت قواعد بازي مي توان اين كار را انجام داد.

 


مهمترين قواعد دوست داشتن به قرار زير است:


هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشيد كه زمان و مكان صحيحي را انتخاب كرده ايد. نبايد با طعنه يا خشونت صحبت كرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهاي منطقي زياد به بازي نگيريد. از گله كردن بپرهيزيد. به يك توافق برسيد. تشويق و تحسين در زندگي هاي موفق نقش بسيار مهمي برعهده دارند.


1ـ خود را دوست بداريد


كسي كه اعتماد كافي به خود ندارد نمي تواند از احساسات طرف مقابل به درستي قدر شناسي كند. به اين ترتيب موفق مي شويد: دست از كار كردن مانند سيندرلا برداريد. اين در صورتي است كه خود را به درستي ارزيابي نكرده باشيد. برنامه خود را تغيير دهيد. شعارتان اين باشد، بهترين چيزها براي خودم! براي خود چيز تازه اي بخريد، به سينما برويد. كسي كه با خودخواهي به برآورده كردن خواسته ها و اهداف خود بينديشد، نتيجه عكس آن را مي گيرد. علاقه به خود در اثر ارتباط عاطفي و روحي با «همسر» به دست مي آيد، نه در حل كردن مشكلات به تنهايي.


2ـ مسئوليت خود را برعهده بگيريد


هر كس طراح خوشبختي خود است. به اين ترتيب موفق مي شويد؛ اگر فكر مي كنيد خوشبختي در دوستي خود به خود به وجود مي آيد، در اشتباه هستيد. علاقه هم مانند يك غذاي لذيذ بايد درست شود. فعال شويد! دوستي ايده آل محصولي از عقايد، اهداف و همكاري است. بايد سؤال زير را براي خود مطرح و آن را حل كنيد، آيا اصلاً به زندگي زناشويي علاقه اي داريد؟ همسر شما بايد داراي چه ويژگي هايي باشد؟ در كجا مي توانيد او را بيابيد؟ و هنگامي كه او را يافتيد بايد بين واقعيت و تصورات خود تعادلي برقرار كنيد.


3ـ به خود وقت بدهيد


زن و شوهر بايد با صرف وقت و صبر زياد، نخ هاي زندگي خود را به هم گره بزنند، به اين ترتيب موفق مي شويد: زندگي زناشويي خود را خانه اي ببينيد كه بايد آن را بسازيد و عشق يكي از مصالح اصلي آن است. براي اين كه ساختمان محكم ساخته شود، بايد پايه هاي محكمي براي آن بريزيد. شما بايد براي كشيدن نقشه و پياده كردن آن در ساختن اين خانه آرامش و زمان زيادي صرف كنيد. اين موضوع در مورد ارتباط دو نفر هم صدق مي كند.

 

4ـ بر ترس هاي خود غلبه كنيد

 

5ـ از كلمات صحيح استفاده كنيد


لحن صحبت در يك ارتباط زناشويي نقش مهمي دارد. پس از سپري شدن دوران اوليه زندگي، بايد با همسر خود گفتگوهاي زيادي داشته باشيد تا بتوانيد يكديگر را بهتر درك كنيد. هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشيد كه زمان و مكان صحيحي را انتخاب كرده ايد. نبايد با طعنه يا خشونت صحبت كرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهاي منطقي زياد به بازي نگيريد. از گله كردن بپرهيزيد. به يك توافق برسيد. تشويق و تحسين در زندگي هاي موفق نقش بسيار مهمي برعهده دارند. براي هر انتقاد بايد 5 نكته مثبت را هم در نظر بگيريد.


6ـ رفتاري قاطع و در عين حال منصفانه داشته باشيد


آيا شما در بن بستي قرار داريد و نمي دانيد چگونه بايد از آن خارج شويد؟ همواره در زندگي زناشويي وضعيت هايي وجود دارند كه با توافق دو طرفه، هيچكس احساس مغبون شدن نمي كند. به اين ترتيب موفق مي شويد. اولين قدم «قبول داشتن همسر» است. بعد بايد نتيجه مورد نظر خود را تعيين كنيد. همواره در تمام مسائل توافقي وجود دارد كه هر دوطرف را راضي كند.


7ـ در تغييرات با يكديگر همكاري كنيد


هيچ چيز ثابت نيست. در زندگي زناشويي تغييرات غير قابل اجتناب هستند. تغيير شغل، تولد فرزند مسائلي هستند كه زن و شوهر بايد با هم بر آن غلبه كنند.


زندگي زناشويي خود را خانه اي ببينيد كه بايد آن را بسازيد و عشق يكي از مصالح اصلي آن است. براي اين كه ساختمان محكم ساخته شود، بايد پايه هاي محكمي براي آن بريزيد. شما بايد براي كشيدن نقشه و پياده كردن آن در ساختن اين خانه آرامش و زمان زيادي صرف كنيد.

 

8ـ جمع بندي رابطه

 

9ـ ارتباط خود را تازه و شاداب نگه داريد

 

10ـ آرامش خود را حفظ كنيد


بايد كاملاً آگاهانه قواعدي را رعايت كنيد، زيرا زماني مي رسد كه شما به زندگي روزمره خود باز مي گرديد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اين ترتيب موفق مي شويد : اين هنر بزرگي است كه هويت همسر خود را بپذيريد و به آن احترام بگذاريد و درعين حال خود را هم فراموش نكنيد . به ايده آل هاي خود وفادار بمانيد و ارتباط خود را با دوستانتان قطع نكنيد

       مطلب ارسالی ازMarjan                


رازِ داشتن ارتباط خوب و درازمدت اين است كه دائم به آن رسيدگي كنيد. به اين ترتيب موفق مي شويد گاهي اوقات او را به طرز مطبوعي غافلگير كنيد. به پيك نيك برويد، تا جايي كه امكان دارد با هم بخنديد. اتفاقاتي را به خاطر بياوريد كه هر دو در آنها نقش داشته ايد. در برخي موارد موضوعات كوچك را همواره رعايت كنيد. بعضي از اين مسائل هميشه ثابت مانند لنگري هستند كه كشتي احساسات را در درياي توفان نگه مي دارند و شما را به آرامش مي رسانند.



همانطور كه اتومبيل خود را نزد تعميركار مي بريد، بايد از رابطه خود هم مراقبت به عمل آوريد. كنترل دائمي ارتباط موجب حل راحت تر مشكلات و اختلافات احتمالي مي شود. به اين ترتيب موفق مي شويد، هر روز كاملاً آگاهانه براي همسر خود وقت بگذاريد. از او بپرسيد كه روز خود را چگونه گذرانده است و به چه فكر مي كند. ارتباط مانند يك باغچه است، بايد از آن مراقبت كرد، در غير اين صورت پژمرده مي شود.



به اين ترتيب موفق مي شويد: انعطاف پذيري علاوه بر اين كه يكي از پايه هاي مهم زندگي است، يكي از مهمترين خصوصيات افرادي است كه برخورد بهتري در حل مشكلات دارند. پذيرفتن تغييرات با انعطاف پذيري يعني وداع با چيزهايي كه در گذشته وجود داشته است. تغييرات همواره موجب تغيير روند بازي مي شوند. حال بايد رفتاري جديد در پيش گرفت.



تغييرات سه مرحله دارند: 1ـ هنوز همه چيز آشناست وهر كس مي داند چه بايد بكند. 2ـ چيزهاي آشنا شروع به از بين رفتن مي كند و حال بايد فعال بود. 3ـ هر يك از افراد خانواده در چارچوب تغيير مورد نظر خود را تطبيق مي دهد.


آيا گمان مي كنيد كه رشد، تكامل و سرزندگي در درازمدت جايي در زندگي زناشويي شما نخواهد داشت؟ دوستي واقعي، رد و بدل كردن دائمي افكار است. به اين ترتيب موفق مي شويد ليستي از مسائل مهم تهيه كنيد. ترس هاي خود را بشناسيد. شما در كجا جلو خود و همسر خود را مي گيريد و مانع پيشرفت رابطه مي شويد؟ چه چيزي موجب رنجيدگي شما مي شود؟ در چه مواردي مي توانيد با گذشت باشيد؟ با همسر خود صحبت كنيد كه چگونه مي توان با موانعي كه در ارتباط شما وجود دارد، مبارزه كرد؟



اگر شما براي رسيدن به علاقه اي عميق، عجله به خرج دهيد، در خاتمه چيزي به دست خواهيد آورد كه فقط شبيه يك ارتباط است. اما معلوم نيست كه اين ارتباط در مواقع بحراني هم دوام پيدا كند، بنابراين در بيان نظرات خود و پذيرفتن نيازهاي طرف مقابل رُك و صريح باشيد.



نظرات شما عزیزان:

مینا
ساعت21:55---19 فروردين 1391
عالی بود ممنون از مطالب جالبتون

Mohammad Ali
ساعت14:57---5 فروردين 1391
با سلام و تبریک سال نو به شما دوست گرامی و اعضاء وبلاگ.

از طریق ایمیل یکی از دوستانم با وبلاگ شما آشنا شدم.میخواستم تشکر کنم به خاطر نکات مفیدی که در وبلاگ قید کردید.
با آرزوی موفقیت و داشتن سالی سرشار از موفقیت برای شما.


Farhad-s
ساعت21:50---4 فروردين 1391
مجتبی جان سلام و درود برتو.
مطلب بینهایت جالبی را در اینجا گذاشتی.
ایشالا که سال 91 برای شما و خانواده سال خوبی باشه.بازم ممنون از وبلاگت


Bahman
ساعت16:38---29 اسفند 1390
سلام دوست عزیز-ممنون از مطالب آموزنده و مفیدی که در وبلاگت گذاشتی.همش عالیه.
سال خوبی داشته باشی و پیروز باشی


negar
ساعت0:42---28 اسفند 1390
بیان کردن علاقه بر پایداری رابطه ها می افزاید.گاه از یاد می بریم قدرت جادویی جمله دوستت دارم را و خیلی آسان محبت عزیزمان را از دست می دهیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:10 ] [ ]

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اگرمیخواهیدارامش رالمس کنید انرا از دیگران دریغ نکنید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 44772
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1

شروع کد تغییر شکل موس -->


دریافت كد ساعت

كد موسيقي براي وبلاگ